Schoonheidsspecialisten

Gelukkig was het afgelopen 11 mei zover; schoonheidsspecialisten kunnen weer aan het werk. Uiteraard moeten vanaf dat moment behandelingen aan een aantal richtlijnen voldoen. Deze richtlijnen staan in het COVID-19 Hygiëneprotocol. Dit protocol is een heldere en praktische leidraad voor hygiënisch en veilig werken. Zowel schoonheidsspecialist, medewerker of stagiair en cliënten hebben op basis van he COVID-19 Hygiëneprotocol de zekerheid dat behandelingen verantwoord worden uitgevoerd.

Wat staat er in het protocol?
Schoonheidsspecialisten zijn verplicht te werken met het COVID-19 Hygiëneprotocol. Om ervoor te zorgen dat het hygiëneprotocol werkbaar is, heeft het ANBOS als brancheorganisatie van gediplomeerde schoonheidsspecialisten het protocol samengesteld. De basis is gevormd door de richtlijnen van het RIVM, aangevuld met informatie uit ’Hygiëne, arbeidsomstandigheden en Milieu (HAM)’ en ’Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg’. Van het contact met de klant vooraf, totdat de klant weer de deur uit gaat; per onderdeel worden alle maatregelen of handelingen helder en inzichtelijk gecommuniceerd.

Op zoek naar meer informatie?

Lees hier meer op de website van ANBOS

Mochten er nieuwe adviezen of maatregelen van kracht worden, dan passen we de informatie zo snel mogelijk aan. Zo houden we alle informatie up-to-date en kunnen we allemaal een veilige en verantwoorde behandeling bieden. Het toepassen van het COVID-19 Hygiëneprotocol is dan ook een voorwaarde voor schoonheidsspecialisten om te mogen werken. Door samen de verantwoordelijk voor het naleven van de richtlijnen te dragen, kunnen alle schoonheidsspecialisten hun vak blijven uitoefenen. Let op, een protocol is geen wetgeving, maar een uitwerking van de RIVM-adviezen die op de werkvloer wordt toegepast.